Úroveň sebepojetí a sebehodnocení dětí umístěných v azylových domech pro matky s dětmi

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se věnuje problematice sebepojetí a sebehodnocení dětí mladšího školního věku. Cílem výzkumu bylo zjistit úroveň jednotlivých dimenzí sebepojetí u dětí, které žijí v azylových domech pro matky s dětmi a důležitost, kterou těmto dimenzím děti přikládají. Výzkumný soubor tvořilo 61 dětí z azylových domů pro matky s dětmi a 112 dětí 3. až 8. tříd základní školy. Dětem byl předložen Dotazník vnímání sebe sama pro děti (škály Jaký/Jaká jsem a Důležitost). Nezjistili jsme žádné významné odlišnosti ve struktuře sebepojetí mezi dětmi z azylových domů pro matky s dětmi a kontrolní skupinou. Děti z azylových domů se však odlišovali v tom, jaké oblasti jsou pro jejich celkové sebehodnocení důležité. Jednalo se o školní dovednosti a chování. V rámci našeho výzkumu jsme zjistili, že existuje významný vliv pohlaví na strukturu sebepojetí i na důležitost, kterou dívky nebo chlapci přikládají jednotlivým oblastem.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/184365/ff_m/