Schemata a výzkum přístupu k výchově ve vyloučených lokalitách = Schemas and research of approaches to education in excluded localities

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Článek se zabývá metodologií etnografických výzkumů, zejména těch, které jsou zaměřeny na výchovu a vzdělávání ve vyloučených lokalitách, vychází ze zkušeností autorů při práci na výzkumech tohoto charakteru. Snaží se o odkrytí souvislostí mezi empirickými zkušenostmi a použitím teorie pro interpretaci získaných dat. Nabízí výklad konceptů kulturních modelů a kognitivních schémat sloužících jako interpretační nástroje výsledků výzkumu.

Článek vychází z etnografických výzkumů realizovaných autory a soustřeďuje se na některé metodologické otázky výzkumů, které byly zaměřeny na problematiku vzdělávání ve vyloučených lokalitách. Cílem je odkrýt souvislosti mezi empirickou zkušeností výzkumníka během etnografického výzkumu a použitím teorie pro interpretaci sesbíraných dat. V textu jsou vyloženy koncepty kulturních modelů a kognitivních schemat, které jsou dále prezentovány jako interpretační nástroje, s jejichž pomocí může badatel pochopit emický pohled na zkoumanou otázku.

Doubek, David a Levínská, Markéta. Schemata a výzkum přístupu k výchově ve vyloučených lokalitách = Schemas and research of approaches to education in excluded localities. Studia paedagogica: časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, 2013, 18(1), s. [77]-96. ISSN 1803-7437. Dostupné také z: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/497.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001469174&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Studia paedagogica : časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, Roč. 18, č. 1 (2013)