Psychodiagnostické metody v práci učitele primárního vzdělávání

Autor/ka
Rok vzniku:
2004
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Monografie a sborník
Obálka - Obrázky

Obsah

Online dostupnost
Částečná dostupnost
Podrobnosti o dokumentu

Určeno jako studijní opora studentům učitelství pro primární vzdělávání, která má sloužit při zpracování psychologické části pedagogického projektu v závěru studia. Požadavek na praktické užití teoretických poznatků psychologie souvisí s novým pojetím státní závěrečné zkoušky. Jejím cílem je prokázat komplexní způsobilost k výkonu učitelské profese. Vedle teoretických znalostí z profilujících předmětů pedagogiky a psychologie je třeba těchto znalostí využit ve vyučování a při výchově. Příprava studentů zvládnout takto zadaný požadavek je rozložena do dvou semestrů. V letním semestru 3. ročníku jsou studenti seznamováni s 25 okruhy pedagogických a psychologických témat koncipovaných poměrně široce se vzájemném propojením. Po seznámení s okruhy si volí svou zájmovou oblast a snaží se formulovat otázku, kterou budou odborně zpracovávat. Otázky jsou probírány v seminářích a jsou k nim hledány vhodné metody, které by pomohly shromáždit poznatky k odpovědi. Během projektové praxe v zimním semestru 4. ročníku je prováděno vlastní šetření a jeho zpracování do písemné podoby. Obhajoba projektové práce se pak stává základem státní zkoušky z pedagogiky a psychologie.

ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka, ed. a KIMPLOVÁ, Tereza, ed. Psychodiagnostické metody v práci učitele primárního vzdělávání. Vyd. 1. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2004. 71 s. ISBN 80-7042-372-2.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001471779&local_base=NKC