- Domů
- Odborná knihovna
- Porozumění čtenému u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
Porozumění čtenému u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2015
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Problematika porozumění čtenému u osob s poruchou autistického spektra (PAS) je velmi variabilní oblastí, protože tito jedinci vykazují v porozumění různé výkony související s jejich komunikačními a sociálními schopnostmi. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie, které cílí na schopnosti a dovednosti nezbytné pro vzdělávání daných jedinců na běžných školách (čtení, psaní). Zatímco dovednost čtení bývá u dětí s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, což ovlivňuje školní výkon žáků. Protože toto téma u nás téměř není řešeno, autorka předkládá přehled relevantních zahraničních výzkumů.
SOTÁKOVÁ, Hana. Porozumění čtenému u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2015, 25(4), s. 457-468. ISSN 1211-2720.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001598879&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, Roč. 25, č. 4 (2015)