Porozumění čtenému u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Problematika porozumění čtenému u osob s poruchou autistického spektra (PAS) je velmi variabilní oblastí, protože tito jedinci vykazují v porozumění různé výkony související s jejich komunikačními a sociálními schopnostmi. Vzhledem k rozšiřování inkluzivního modelu vzdělávání přibývají v poslední době zahraniční studie, které cílí na schopnosti a dovednosti nezbytné pro vzdělávání daných jedinců na běžných školách (čtení, psaní). Zatímco dovednost čtení bývá u dětí s PAS na dobré úrovni, setkáváme se u nich často s hyperlexií, což ovlivňuje školní výkon žáků. Protože toto téma u nás téměř není řešeno, autorka předkládá přehled relevantních zahraničních výzkumů.

SOTÁKOVÁ, Hana. Porozumění čtenému u dětí s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismemSpeciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2015, 25(4), s. 457-468. ISSN 1211-2720.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001598879&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, Roč. 25, č. 4 (2015)