Společné vzdělávání funguje, potvrdila studie

Datum publikace: 24. 08. 2016
Periodikum:
denik.cz
Díky Nadaci Open Society Fund Praha vznikla odborná studie, která podrobně zkoumala přístup všech krajů v ČR k inkluzivnímu vzdělávání. Běžné základní školy totiž v posledních čtyřech letech otevřely dveře dětem se speciálními vzdělávacími potřebami.

Počet individuálně integrovaných žáků se v letech 2012 – 2015 zvýšil o pětinu, z 40 888 na 49 225. Informuje o tom portál denik.cz.

"Na základních školách představuje tento typ začlenění dětí do hlavního vzdělávacího proudu dominující formu, jde o 63 procent žáků z celkového počtu školáků s handicapem. Zároveň poklesl počet škol určených pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami o 5,1 procenta," uvedla včera Lucie Plešková z Nadace Open Society Fund Praha.

Studie přinesla cenné výsledky

Díky této instituci vznikla odborná studie, která podrobně zkoumala přístup všech krajů v ČR k inkluzivnímu vzdělávání. Přinesla mimořádně cenné výsledky, a to jak vzhledem k tomu, že 1. září vejde v účinnost inkluzivní část novely školského zákona, tak k říjnovým krajským volbám.

Jak známo, parlamentem prošla úprava, podle níž získávají děti s lehkým mentálním postižením (LMP) a dalšími poruchami právo na podpůrné prostředky, ať už jde o asistenta, speciální pomůcky nebo individuální péči. Ministerstvo školství ve vyhlášce ovšem prodloužilo o dva roky lhůtu, během níž musejí všechny děti s diagnózou LMP projít komplexním vyšetřením.

Celé znění článku najdete na: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/spolecne-vzdelavani-funguje-potvrdila-studie-20160823.html.

> další zprávy z médií