Význam včasné speciálněpedagogické diagnostiky u dětí se zdravotním postižením v předškolním věku

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se zabývá speciálněpedagogickou diagnostikou u dětí se zdravotním postižením v předškolním věku.Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část zahrnuje tři kapitoly. První kapitola obsahuje charakteristiku speciálněpedagogické diagnostiky, její podmínky, metodologickou a obsahovou stránku. Druhá kapitola je zaměřena na dítě se zdravotním postižením, přibližuje některá zdravotní postižení, specifikuje vývoj dítěte v období předškolního věku a vymezuje školní zralost. Třetí kapitola charakterizuje předškolní vzdělávání a možnosti podpory. Praktická část se zabývá speciálněpedagogickou diagnostikou u dětí se zdravotním postižením v předškolním věku. Výzkum je kvalitativní, jsou zde zpracovány rozhovory z pěti rodin s dítětem se zdravotním postižením. Cílem práce bylo zjistit příčiny pozdní speciálněpedagogické diagnostiky u dětí se zdravotním postižením v předškolním věku.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/426424/pedf_m/