Využití interaktivní tabule ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením

Autor/ka
Rok vzniku:
2014
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se zabývá tématem využití interaktivní tabule ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Je rozčleněna na teoretickou část a část empirickou. V teoretické části je zaměřena pozornost na žáky se zrakovým postižením, typy zrakových vad, stupně zrakového postižení, vzdělávací systém a příslušnou právní úpravu. Didaktika osob se zrakovým postižením a moderní didaktické pomůcky, zejména počítač, tablet a interaktivní tabule uzavírají celou tuto část. V empirické části je analyzováno deset výukových jednotek metodou přímého pozorování. Výzkumné šetření doplňuje také kvantitativní výzkum – anketa.

Související obsah

K problematice zrakového postižení a psychologických specifik u těchto osob jsou na portále Šance Dětem k dispozici:

- sekce článků "Děti se zrakovým postižením"

- sekce článků "Vzdělávání dětí se zrakovým postižením"

- článek od Alžběty a Pavola Jantových s názvem "Volný čas dětí se zrakovým postižením"

- videodokument "Martin příbeh: Dědičné oční onemocnění".

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/199419/pedf_m_b1/