Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním jako jednou z forem vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inkluzivní vzdělávání je společné vzdělávání všech žáků bez ohledu na to, zda dítě má nebo nemá speciální vzdělávací potřeby. V inkluzivní škole se totiž přihlíží k individuálním potřebám a schopnostem každého žáka. Hlavní myšlenky inkluzivního vzdělávání jsou pro mnohé lidi přijatelné a možná i upřednostňované. Diplomová práce zkoumá názor rodičů žáků na základních školách a pedagogických pracovníků působících na základních školách na tento fenomén. Teoretická část práce popisuje vzdělávací systém v České republice, definuje inkluzi, její cíle a principy a specifikuje, kdo je pokládán za žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Empirická část diplomové práce má charakter kvantitativního výzkumu a data pro výzkumnou část byla získána dotazníkovým šetřením mezi rodiči žáků základních škol a pedagogickými pracovníky na základních školách. Na základě analýzy výsledků výzkumného šetření byla stanovena doporučení pro pedagogickou praxi.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/135582/pedf_m/