- Domů
- Odborná knihovna
- Stres a žáci středních škol = Stress and upper secondary school students
Stres a žáci středních škol = Stress and upper secondary school students
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2012
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Problematika stresu a copingových strategií, které k jeho zvládání používají žáci středních škol. Výsledky kvantitativního výzkumu ve formě dotazníků distribuovaných mezi žáky 3. ročníků středních škol. Jaké situace ve škole žáci vnímají jako stresové a jakými způsoby se s nimi vyrovnávají.
Příspěvek se zabývá problematikou stresu a copingovými strategiemi u středoškoláků. Prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření, v němž byly jako technika sběru dat použity dotazníky distribuované žákům třetích ročníků středních škol. Na základě získaných dat byly z jištěny situace, které jsou vnímány jako stresové, byla určena četnost jejich výskytu a dále byly identifikovány copingové strategie, které žáci při vyrovnávání se stresovou situací používají.
The paper examines stress and coping strategies among upper secondary school students. It presents the results of a quantitative research study which used questionnaires completed by third year students as its data collection method. Based on the collected data, the paper identifies which situations are perceived as stressful, what is their occurrance rate and which coping strategies students use while dealing with them.
Jandová, Kateřina. Stres a žáci středních škol = Stress and upper secondary school students. Studia paedagogica: časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, 2012, 17(2), s. [117]-125. ISSN 1803-7437. Dostupné také z: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/340.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001440117&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Studia paedagogica : časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, Roč. 17, č. 2 (2012)