Skupinové terapeuticko-edukační programy pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Předmětem diplomové práce bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, zda rodiče sourozenců dětí s poruchami autistického spektra (PAS) vědí o existenci skupinových terapeuticko-edukačních programů pro sourozence dětí s PAS, zda je po takovémto typu programů v naší zemi poptávka a také jakou podobu programu (z hlediska organizace a obsahu) by rodiče případně poptávali. Teoretická část nastiňuje problematiku poruch autistického spektra, rodiny dítěte s PAS (s důrazem na sourozence) a skupinových terapeuticko-edukačních programů pro sourozence dětí s PAS. V praktické části jsou uvedeny metodika, výsledky a zhodnocení provedené pilotní studie. Rozbor výpovědí 86 respondentů ukázal, že rodiče sourozenců dětí s PAS mají o zavedení programů tohoto typu výrazný zájem, obecně o nich mají pozitivní mínění a věří v jejich účinnost. Výzkum přinesl řadu informací o očekáváních a specifických potřebách rodin spojených jak s organizační, tak s obsahovou složkou daných programů. Získané údaje mohou posloužit jako podklad a inspirace pro tvorbu tohoto programu v praxi české speciální pedagogiky.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/362303/pedf_m/