Přístup pedagogických pracovníků k problémovému chování žáka s poruchami autistického spektra

Autor/ka
Rok vzniku:
2016
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Diplomová práce se zabývá rozborem přístupu pedagogických pracovníků k problémovému chování žáků s poruchami autistického spektra. Teoretická část práce se věnuje charakteristice poruch autistického spektra, vymezením pojmu problémové chování u jedinců s poruchami autistického spektra a popisu základů intervence a terapií k řešení problémového chování u jedinců s autismem. V poslední kapitole teoretické části se práce zabývá možnostmi řešení problémového chování žáka s autismem ve škole, důležitosti spolupráce s neziskovými nestátními organizacemi a rodinou žáka. Empirická část definuje pět výzkumných otázek, na které je odpovězeno v závěru diplomové práce na základě kvalitativního výzkumného šetření. Výstupem výzkumného šetření jsou tři případové studie, které vznikly na základě analýzy odborné dokumentace, polostrukturovaného rozhovoru s pedagogickými pracovníky a volných rozhovorů s rodiči žáků.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/246379/pedf_m/