Postoj matek dětí s těžkým postižením ke školní docházce

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Názory a zkušenosti matek dětí s těžkým postižením jsou zkoumány metodou kvalitativního přístupu. Práce využívá rozhovorů s čtrnácti respondentkami, studia dokumentace, osobních materiálů a pozorování při návštěvě u matek dětí s těžkým postižením. Kvalitativní přístup umožňuje zjistit, co samy matky považují za podstatné při péči o děti s těžkým postižením. Zkoumá též prožívání matek při péči o dítě v jednotlivých časových obdobích. Těžiště samotné práce pak spočívá ve výzkumu, který ukazuje, jaké jsou současné názory matek na vzdělávání a jaké jsou jejich zkušenosti se vzděláváním. Za zajímavý je možné považovat výsledek výzkumu, který ukazuje, že vzdělávání není nejdůležitější prioritou pro matky dětí s těžkým postižením, ale za daleko důležitější považují najít instituci, kam by dítě mohly zařadit k denní docházce.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/246731/pedf_m/