Podpora rozvoje komunikačních dovedností u žáka s poruchami učení

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Bakalářská práce se věnuje rozvoji komunikačních dovedností u žáka s poruchou učení za využití speciálních metod a forem výuky. Jejím cílem je zhodnocení rozvoje jednotlivých jazykových rovin při využívání speciálních a moderních výukových metod. V této části jsou rozvíjeny všechny jazykové roviny v souladu s očekávanými výstupy rámcově vzdělávacího programu. Realizovaný kvalitativní výzkum hledá odpovědi na otázky, které metody a učební pomůcky jsou zkoumanému žákovi ve výuce nejčastěji poskytovány, která metoda měla největší podíl na rozvoji komunikačních kompetencí a jaká výuková forma je pro žák s poruchou učení nejvíce vyhovující. Výzkum proběhl pomoci analýzy výukových metod, analýzy dokumentace žáka, zúčastněného pozorování a aktivní práce s žákem. Získané data umožňují stanovit závěry v několika oblastech, které jsou přínosné a významné pro práci s žákem s poruchou učení na 1. stupni ZŠ. Na základě informací získaných z výzkumného šetření lze stanovit závěr, že všechny speciální moderní výukové metody a formy se podílí na rozvoji komunikačních kompetencí, ale hlavní cíl výzkumného šetření nebyl naplněn. Oponentura práce - Veronika Girglová.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/372122/pedf_b/