Pes v roli terapeuta

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Jak může canisterapie pomoci dětem se specifickými potřebami? Spolupráce s kompetentním canisterapeutem a jeho psem může přinést pokroky v oblasti psychické, fyzické i sociální. Autorka uvádí konkrétní příklady, kdy canisterapie přispěla k osamostatnění dívky s Downovým syndromem, rozvoji hrubé motoriky chlapce s těžkým mentálním postižením. Dále uvádí činnosti a hry se psem, kdy dítě rozvíjí počty, čtenářské dovednosti, hmatové, sluchové a zrakové vnímání, paměť i slovní zásobu. Další aktivity pomáhají rozvíjet jemnou motoriku. Závěrem několik rad a doporučení a nabídka knihy Canisterapie v teorii a praxi autorek Markéty Stančíkové a Jitky Šabatové.

Stančíková, Markéta. Pes v roli terapeuta. Rodina a škola: časopis pro všechny rodiče a učitele, 2013, 60(6), s. 16-17. ISSN 0035-7766.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001454700&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Rodina a škola : časopis pro všechny rodiče a učitele, Roč. 60, č. 6 (2013)