Logopedická intervence u těžce zrakově postižených dětí se zaměřením na lexikálně-sémantickou rovinu

Autor/ka
Rok vzniku:
2016
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Hlavním cílem práce je zjištění, zdali má na správné používání slov vliv na chápání významu slov a to zejména u nevidomých dětí. Zaměřujeme se tedy na lexikálně sémantickou rovinu. Práce propojuje jak témata zrakového postižení, tak témata logopedické intervence u nevidomých. K dosažení cílů byly využity odborné publikace a kvantitativní výzkum. Pokud na výsledky výzkumné sondy bakalářské práce hledíme z čistě matematického hlediska, zjistíme, že na správné užívání slov má velký vliv pochopení významu slov. V rámci pozorování však tento výsledek nemůžeme potvrdit.

Související obsah

K problematice zrakového postižení a psychologických specifik u těchto osob jsou na portále Šance Dětem k dispozici:

- sekce článků "Děti se zrakovým postižením"

- sekce článků "Vzdělávání dětí se zrakovým postižením"

- článek od Alžběty a Pavola Jantových s názvem "Volný čas dětí se zrakovým postižením"

- videodokument "Martin příbeh: Dědičné oční onemocnění".

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/431081/pedf_b/