- Domů
- Odborná knihovna
- Jak se dělá dobrá škola
Jak se dělá dobrá škola
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2023
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Videozáznam
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Jak funguje škola, kde nejsou tradiční předměty ani pětačtyřicetiminutovky? Jiří Havelka provází sérií o tom, co čeká děti v současných školách.
1. díl: Škola jako cesta k samostatnosti (Montessori sekce základní školy Na Beránku v Praze patří mezi školy, které se nejvíce liší od toho, co zažila dnešní generace rodičů. Co se tu děti naučí a co umí navíc oproti běžné škole?)
2. díl: Škola, odkud je všechno daleko i blízko (Malotřídní školy, kam obvykle nechodí do dvou nebo tří tříd víc než padesát dětí, tvoří přes čtvrtinu všech základních škol v České republice. Může se malotřídka na vesnici vyrovnat kvalitou městské škole?)
3. díl: Škola pro rychlé i pomalé (Po 15 letech, kdy zastupitelé v Krnově zrušili „romskou“ segregovanou školu a její žáky přeřadili do ostatních škol ve městě, se dá konstatovat, že šlo jednoznačně o prospěšný krok.)
4. díl: Škola, která chutná (Každý, komu je patnáct, potřebuje zažít pocit, že něco umí a někomu na něm záleží. Na střední gastronomické škole ve Žďáru to dobře vědí.)
5. díl: Spravedlivě neznamená všem stejně (Trmice patří mezi města s velkou mírou exekucí a ve zdejší škole je víc než třetina dětí romských. Přesto tu nevznikla segregovaná škola a učitelé z celé republiky sem jezdí pro inspiraci.)
6. díl: Na gympl v pohorkách a s batohem (Proč má osmileté gymnázium Přírodní škola jen čtyři třídy? Protože víc než osmdesát lidí se nevejde okolo táborového ohně!)
7. díl: Škola pro všechny smysly (Jedna z největších waldorfských škol u nás stojí v Brně a zřizuje ji město. Na jednom místě tak získáte kompletní přehled o waldorfském vzdělávání od mateřské školy po lyceum.)
8. díl: Inovace, ne revoluce (Škola v Hradci Králové dlouho hledala, jak přitáhnout zájem rodičů. Dnes se o ní ví, že umí zacházet s inkluzivními i nadanými dětmi, a přibývá tu hodin, kde před žáky stojí dva učitelé najednou.)
9. díl: Jinému učení prospívá jiný dům (Jak má vlastně vypadat nově postavená škola? Má být jiná než ty, do kterých chodili dnešní rodiče? Měli by i architekti vzít na vědomí, že vyučování dnes vypadá jinak než před 20 či 50 lety?)
10. díl: Znovuzrození venkovské školy (Před patnácti lety zbylo v Louňovicích pod Blaníkem jen osm žáků. Dnes jejich počet znova překročil stovku. Co je třeba udělat, abyste přesvědčili rodiče, že je zbytečné vozit děti do školy ve městě?)
- Zdroj dat
-
https://www.ceskatelevize.cz/porady/13743448133-jak-se-dela-dobra-skola/