- Domů
- Odborná knihovna
- Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Autorka textu předkládá souvislosti, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením i následnou kvalitu jejich života. Prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na problematiku edukace žáků s postižením zraku v kontextu informačních a komunikačních technologií. Analýza sebraných dat je také východiskem pro optimalizaci výuky informatiky. Pozornost je věnována především faktorům institucionálním (vzdělávací prostor) a individuálně osobnostním (kognitivní funkce), které jsou vázané na žáka s postižením zraku.
Prázdná, Radka. Faktory, které determinují výuku informatiky v základním vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2013, 23(3), s. 210-219. ISSN 1211-2720.
- Související obsah
-
K problematice zrakového postižení a psychologických specifik u těchto osob jsou na portále Šance Dětem k dispozici:
- sekce článků "Děti se zrakovým postižením"
- sekce článků "Vzdělávání dětí se zrakovým postižením"
- článek od Alžběty a Pavola Jantových s názvem "Volný čas dětí se zrakovým postižením"
- videodokument "Martin příbeh: Dědičné oční onemocnění".
- Zdroj dat
-
http://dspace.specpeda.cz/bitstream/handle/0/127/210-219.pdf
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, Roč. 23, č. 3 (2013)