- Domů
- Odborná knihovna
- Analýza jazykových dovedností u žáků s narušenou komunikační schopností v základní škole
Analýza jazykových dovedností u žáků s narušenou komunikační schopností v základní škole
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Vysokoškolská práce
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Předkládaná disertační práce je zaměřena na problematiku speciálně-pedagogickou, konkrétně na oblast logopedie. Empirická část disertační práce reflektuje dvě výzkumná šetření. Hlavní výzkumné šetření bylo zaměřeno na analýzu stavu a podpory komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností ve škole hlavního vzdělávacího proudu v kontextu vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, vše bylo popisováno z pohledu vyučujících pedagogů. Druhé, komplementární, výzkumné šetření bylo směrováno na analýzu podpory komunikativních kompetencí ve vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v základní škole v Německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Obsah práce je členěn na dvě části. První, teoretická část, je obsažena ve čtyřech kapitolách a prezentuje epistemologická východiska a dále průběh vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností v inkluzivním prostředí základních škol. Druhá, empirická, část disertační práce obsahuje charakteristiku výzkumného vzorku obou výzkumných šetření, jejich cíle, uvádí také oba výzkumné projekty s analýzou dotazníkových šetření. Závěrem je uvedena diskuse společně s návrhy a opatřeními pro pedagogickou praxi.
- Zdroj dat
-
http://is.muni.cz/th/136394/pedf_d/