Znevýhodnění nemají při výuce na dálku dost podpory, upozorňuje odbornice. Zapojila by asistenty

Datum publikace: 04. 03. 2021
Periodikum:
novinky.cz
Handicapované i jinak znevýhodněné děti se speciálními vzdělávacími potřebami nemají dostatečnou podporu pro výuku na dálku, říká předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) Klára Laurenčíková. Podle ní by asistenti pedagoga měli mít možnost pomáhat dětem, které to potřebují, s učením i doma.

Podle Laurenčíkové je současný lockdown vyústěním mnoha chybných kroků vlády, která se v uplynulém roce nedostatečně řídila doporučeními odborníků. Vzhledem k vážné epidemické situaci se podle ní dá rozumět tomu, že kabinet musel přistoupit opět i k uzavření všech škol, měl by ale zajistit, že se opatření budou důsledně dodržovat, aby byla účinná a současná situace se neprotahovala.

"Není to fér"

Za nepochopitelné označila to, že vláda dala výjimku například profesionálním sportovcům, když není možné, aby se pedagog či asistent sešel venku s malou skupinou dětí a věnoval se s nimi aktivitám pro udržení jejich duševního zdraví. „Restrikce a omezení jsou dělaná nepoctivě, neférově a nerovně. Nejsou zohledňována práva a potřeby zvlášť zranitelných skupin, které by si zasloužily vyšší míru ochrany. U nás je to přesně naopak. Jsou objektem vyšší míry restrikcí,” poznamenala. Odborníci podle ní dlouhodobě vyzývají k tomu, aby asistenti pedagoga mohli při výuce na dálku docházet za dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami domů. V současnosti jsou individuální konzultace možné jen ve škole, to ale podle Laurenčíkové v mnoha případech nestačí. Považuje přitom za nepřijatelné, že za zdravotně postiženými může domů docházet osobní asistent, ale asistent pedagoga za handicapovanými dětmi nemůže.

Celý článek najdete zde: https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/znevyhodneni-nemaji-pri-vyuce-na-dalku-dost-podpory-upozornuje-odbornice-zapojila-by-asistenty-40352944

Dítě u počítače