Zlepšení bez hanby a ztráty motivace. I k tomu ve školách pomůže formativní hodnocení

Datum publikace: 10. 10. 2016
Periodikum:
zpravy.rozhlas.cz
V českých školách se stále více prosazuje tzv. formativní hodnocení, díky kterému mají rodiče lepší přehled o tom, jak jejich dítě ve škole prospívá a co může zlepšit.

Samostatný, zodpovědný a s vlastním zájmem o vzdělávání, takový by mohl být prototyp ideálního žáka v českých školách. Jednou z metod, která by trendu mohla napomoct, je formativní hodnocení.Hodnocení by mělo sloužit k tomu, aby opravdu posoudilo individuální posun dítěte, ne ho srovnávat se spolužákem ve vedlejší lavici.Rodiče by mělo zajímat opravdu, co v tom předmětu žák udělal, kam se posunul, jak to zvládá a co může ještě zlepšit. To samozřejmě pouhá známka nezabezpečí. Znamená to, že dítě většinou dostává ke známkám ještě slovní hodnocení.

Podle ministerstva školství zájem o takový typ hodnocení roste. Vychází to z údajů české školní inspekce, která ve školním roce 2014/15 zaznamenala formativní hodnocení v necelých 70 procentech hospitovaných hodin, letos je to už 88 procent.

Celé znění článku najdete na: https://www.irozhlas.cz/zpravy-z-domova/zlepseni-bez-hanby-a-ztraty-motivace-i-k-tomu-ve-skolach-pomuze-formativni_1610080600_era.