Začleňování postižených žáků do běžné výuky závisí často na ochotě kantorů

Datum publikace: 23. 02. 2015
Periodikum:
novinky.cz
V poslední době se začíná dařit zapojovat čím dál tím více postižených dětí do běžných škol.

Tisíce handicapovaných dětí, které by ještě před šesti lety byly zařazovány do praktických a speciálních škol, se dnes mohou vzdělávat po boku „zdravých“ kamarádů.

Podle Kláry Laurenčíkové z České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání je takový trend ve světě uznávaný a pro společnost prospěšný.

„Všechny děti se tímto společným zážitkem učí, že k sobě patří. Některé možná budou jednou v roli zaměstnavatelů. To pak budou třeba mít menší strach zaměstnávat lidi s handicapem. Principy solidarity vnímají jako něco normálního,“ řekla Právu.

V Česku včleňování postižených dětí do běžných škol závisí hlavně na ochotě učitelů a ředitelů a na přísunu peněz. Jedno z toho chybělo i v případě třináctiletého Tomáše.

Ten po dětské mozkové obrně těžko koordinuje pohyb a jeho IQ dosahuje hraničních 70 bodů. V menším městě ve Zlínském kraji žije v pěstounské péči se dvěma nevlastními bratry.

Celé znění zprávy najdete na: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-zaclenovani-postizenych-zaku-do-bezne-vyuky-zavisi-casto-na-ochote-kantoru-279778.

handicapovaný chlapec