Vzdělávací systém postrádá podporu duševního zdraví, upozorňuje odborná společnost

Datum publikace: 09. 04. 2022
Periodikum:
novinky.cz
Školství podle odborníků postrádá systémovou podporu duševního zdraví dětí i pedagogů, nedostatečná je i příprava učitelů na krizové situace a efektivní zklidnění jedince. V souvislosti se čtvrtečním tragickým incidentem na Středním odborném učilišti Ohradní v Praze 4 na to poukázala Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV). Spolek Pedagogická komora očekává, že se otevře diskuze, zda by učitelé neměli požívat vyšší míry právní ochrany.

Na učitele Středního odborného učiliště v Ohradní ulici v Praze 4 ve zaútočil žák mačetou. Napadený zraněním podlehl.  „Školám teď musíme zajistit podporu kupříkladu systémovým zakotvením a financováním odborných podpůrných profesí či rozšířením multidisciplinárních týmů na podporu duševního zdraví dětí, jejichž fungování už se v některých krajích osvědčilo,” uvedla předsedkyně ČOSIV Klára Šimáčková Laurenčíková.

Jak lépe pracovat s dětmi s traumaty

Kromě dostupnosti psychologů by se podle Laurenčíkové mělo zlepšit také vzdělávání pedagogů a pracovníků školních poraden, aby uměli lépe pracovat s dětmi s traumaty či ve stresu. Zdokonalit by se měli též v rozpoznání toho, který žák má psychické potíže a jak mu mohou pomoct.

Celý článek najdete zde: https://www.novinky.cz/veda-skoly/clanek/vzdelavaci-system-postrada-podporu-dusevniho-zdravi-upozornuje-odborna-spolecnost-40392484

Děti ve škole