Tablet do každé třídy? Studie říká ano

Datum publikace: 10. 06. 2015
Periodikum:
denik.cz
Základní otázka zní, jestli jsou tablety budoucností českého školství a zda zbytečně neodvádějí pozornost od podstaty sdělovaných informací.

Vyučující zadala žákům cvičení, při kterém měli načrtnout různé zlomky. Příklady byly k dispozici přes QR kódy rozmístěné na papírcích v učebně a na chodbě. Žáci je hledali, následně skenovali do tabletů a příklady vypracovali do sešitů. Přesto, že se část hodiny odehrála mimo učebnu, byli celou dobu soustředění a nerušili ostatní třídy.

To není úryvek ze sci-fi filmu, ale z hodnocení ročního projektu Škola dotykem, jež má Deník k dispozici. S jeho závěry dnes výzkumníci seznámí odbornou veřejnost. Odborníci sledovali osm základních škol a tři gymnázia, kde tuto pomůcku využívali v průběhu končícího školního roku. Cenné jsou především zkušenosti ze ZŠ Liberec, odkud jsou k dispozici data před zahájením projektu a po něm.

Jednoznačně se prokázalo, že díky tabletům se žáci naučili lépe elektronicky komunikovat. Přesvědčivě vypadají i odpovědi libereckých školáků ohledně přínosnosti tabletů, 97 procent z nich uvedlo, že je hodiny v digitální třídě bavily a 93 připustilo, že se naučili novým dovednostem. Téměř dvě třetiny dětí sdělily, že díky digitální třídě lépe pracovaly se spolužáky.

Celé znění zprávy najdete na: https://www.denik.cz/z_domova/tablet-do-kazde-tridy-studie-rika-ano-20150609.html.

> další zprávy z médií