Přímý kontakt mezi učitelem a žákem velmi chybí, říká chebská kantorka

Datum publikace: 06. 04. 2021
Periodikum
dnes.cz
Už více než rok se školáci v Česku vzdělávají na dálku. Ze škol se přesunuli do domácností. Děti se učí u stolu v kuchyni, u konferenčního stolku v obýváku nebo třeba v posteli. Některé se škole nevěnují takřka vůbec. A změna je v nedohlednu. Podle ředitelky 6. základní školy v Chebu Štěpánky Dostálové je distanční výuka dlouhodobě neudržitelná.

„Nejsme schopni přinutit všechny děti, aby se do výuky aktivně zapojovaly,“ říká Štěpánka Dostálová.

Máme za sebou rok covidového vzdělávání. Jak to vypadalo loni, když se s výukou na dálku jako s úplnou novinkou začínalo?
Když nás loni v polovině března uzavřeli, byla to pro nás zcela nová situace, na kterou jsme nebyli vůbec připraveni. Nicméně jsme se v průběhu dvou týdnů zmobilizovali a nastavili funkční školní informační systém, který dětem umožňoval e-learning a vzdělávání přes Google Meet. Pro učitele začalo období technického vzdělávání a otevřeně, pro mnohé to bylo opravdu tvrdé.

V jakém smyslu?
Na jaře měli učitelé z techniky velký respekt. To se muselo změnit. Nabídli jsme jim online školení, individuální školení, soustředili se na sebevzdělávání ve stávajících programech, nabízeli jsme možnost získávat zkušenosti prostřednictvím našich IT specialistů i jeden od druhého. V podstatě každý, kdo se něco naučil, sdílel novinky se svými kolegy. Je pravda, že kvalita výuky nebyla na takové úrovni, jako je dnes, ale tu možnost vzdělávání online formou jsme dětem poskytli a myslím, že velmi dobře. Hledali jsme neustále další nástroje a možnosti, jak dětem vzdělávání usnadnit. Pro nás učitele to byla obrovská výzva.

Celý článek najdete zde: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/rozhovor-stepanka-dostalova-zakladni-skola-cheb-dostancni-vyuka.A210329_601214_vary-zpravy_ba

Související články:
osobní kontakt ve škole