Poruchy učení má 80 tisíc školáků. Neuroložka: Šílený nárůst

Datum publikace: 24. 04. 2015
Periodikum:
aktualne.cz
S hyperaktivitou a poruchami učení se v Česku léčí bezmála šest procent dětí a náctiletých. Největší problémy jsou na severu Česka.

Každé sezení u psychiatra skončilo podobně: ordinaci musela navštívit uklízečka.

Osmiletý Honza dokázal rozházet během sezení všechny letáky, pomalovat stohy papírů a použít všechny hračky. „Zničehonic to na něj přijde a pak je k neudržení,“ vysvětluje chování svého hyperaktivního syna čtyřiačtyřicetiletý otec Jan.

Honza sice ve svém raném věku skládá básně, komponuje písničky a spočítá matematické úlohy pro děti o stupeň výš, nedokáže ale klidně sedět v lavici. Občas ho navíc přepadnou pocity úzkosti. Chodí proto do speciální školy s asistentem.

Podobných dětí je podle čerstvých dat Ústavu zdravotnických informací a statistiky stále víc. S hyperkinetickou poruchou chodilo v roce 2013 k lékaři 23 648 dětí a 4446 náctiletých. Specifickou vývojovou poruchu školních dovedností (dysgrafii, dyslexii ad.) pak odborníci odhalili dokonce u 42 431 dětí a 9983 náctiletých.

 

Celé znění zprávy najdete na https://zpravy.aktualne.cz/domaci/poruchy-uceni-ma-80-tisic-skolaku-neurolozka-sileny-narust/r~7b8cb6fee78811e48da50025900fea04/.

> další zprávy z médií

Související články na portálu Šance Dětem: