Linka důvěry Dětského krizového centra pomáhá už 25 let. Kromě nonstop telefonické podpory dnes nabízí i chat nebo Skype

Datum publikace: 17. 11. 2021
Periodikum
feedit.cz
Jeden ze symbolů pomoci dětem a jejich rodinám v krizových situacích, Linka důvěry Dětského krizového centra (LD DKC), slaví 25 let od svého založení. Stále vyhledávaná a potřebná, nepřetržitě fungující služba přijala od roku 1996 již 75 000 kontaktů a počet volajících každoročně stoupá. Po dobu své existence postupně rozšiřuje služby, a tak se na LD DKC mohou obracet děti a dospělí nejen telefonicky, ale také písemnou formou v elektronické podobě prostřednictvím e-mailové poradny, chatu, popřípadě Skypu.

„Chat je důležitým nástrojem kontaktu zejména pro děti, které si netroufnou o svém problému hovořit, prožívají silné pocity vlastního ohrožení a nejsou připravené na rozhovor prostřednictvím telefonu či tváří v tvář. Často bývá první cestou pro děti zneužité, týrané, které se stydí a mají strach. Možnost využít chat, emailové poradenství bývá také komfortnější pro lidi sluchově či jinak smyslově znevýhodněné (např. s vadou řeči),“ vysvětluje Helena Juklová. 

V roce 2018 Linka důvěry dále rozšířila své služby o  Linku Rizika kyberprostoru. Online svět nám stále více supluje svět reálný – běžný. Poslední dva roky ukázaly, že online prostor se stal dokonce pro děti mnohem zásadnějším, než tomu bylo dříve – online výuka, kontakt s vrstevníky byl omezený na sociální sítě a často zcela nahrazoval kontakt přirozený.

Rozšíření Linky důvěry o nové téma “rizika kyberprostoru” přineslo transparentní zakotvení tohoto tématu vytvořením samostatného prostoru pro klienty, kteří hledají podporu, zorientování, ale také informace o tom, co dělat ve chvíli, kdy se jim v online prostoru děje něco, s čím si neví rady. 

Celý článek najdete zde: https://feedit.cz/2021/11/16/linka-duvery-detskeho-krizoveho-centra-pomaha-uz-25-let-krome-nonstop-telefonicke-podpory-dnes-nabizi-i-chat-nebo-skype/

Související články:
Dítě si zakrývá obličej