Fakta a mediální obraz školního roku

Datum publikace: 30. 06. 2016
Periodikum:
iHNed.cz
Je inkluze opravdu takovým nebezpečím pro kvalitu vzdělávání v českých školách? Nebo jsme jenom obětí přílišné mediální "masáže"?

Šlágrem školního roku byla inkluze. Média ji vykreslili jako antisociální program řízený ministryní školství, útok na talentované děti ze střední třídy, apokalypsu v podobě tisíců mentálně postižených dětí destruujících výuku ve školách, snahu zlikvidovat skvěle fungující české speciální školství.

Sněmovna schválila novelu školského zákona posilující vzdělávání dětí se speciálními potřebami v běžných školách. Od nového školního roku se ve školách změní málo, praktické školy pokračují dál se svými žáky. Ti budou až během dvou let získávat nové posudky, do té doby vše při starém. Faktem ale je, že ministerstvo školství změnu nepodpořilo promyšlenou komunikační kampaní k učitelům praktických škol, aby rozptýlilo jejich nejistotu. Učitelské odbory se vzedmuly k revoltě, řekly si o deset procent k platům a dostaly osm. Jde pouze o dorovnání dluhu, který tato společnost vůči učitelům dlouhodobě má a který způsobuje, že i ten největší nadšenec nakonec odejde. Pokud tato společnost nenavýší platy učitelů na motivační úroveň, ve školách se nic podstatného nezmění.

Mediálně zkreslené je i téma přijímacích zkoušek a státních maturit ve stylu socialistického realismu. Povinné přijímačky a státní maturita v současné podobě jsou nanejvýš karikaturou a jejich  dopad bude nulový či záporný.

Celé znění článku najdete na: https://archiv.ihned.cz/c1-65351560-fakta-a-medialni-obraz-skolniho-roku