Prevence konfliktu a výchova ve výuce

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Národní identita se před dvěma sty lety zakládala na patriotismu, v horších případech na národovectví. To potvrzuje i tehdejší charakter učiva humanitních předmětů, včetně historie. Dnes se zaměření výuky dějepisu v několika evropských zemích (např. Velká Británie, Skandinávie) od tohoto tradičního a zastaralého modelu založeného na nacionalismu naprosto odlišuje. Podle záměrů školské politiky Evropské unie nemá už být v budoucnu výuka historie a dalších humanitních předmětů v demokratických státech politickou zbraní, ale měla by podporovat prevenci agrese a vychovávat děti k míru.

Homerová, Marie. Prevence konfliktu a výchova ve výuce. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy, 2012, 115(32), s. 16-17. ISSN 0139-5718.

 

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001430328&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy, Roč. 115, č. 32 (2012)