Vzdělávání sluchově postižených dětí: příliš problémů, které inkluze neřeší

Datum publikace: 26. 02. 2016
Periodikum:
prazsky.denik.cz
Chybějící koncepce ministerstva školství, málo odborníků, nevyhovující podmínky ve školách.

To jsou jen některé problémy, které doprovází vzdělávání sluchově postižených dětí. Inkluze není největším problémem ani řešením, shodují se odborníci. Pozornost by se měla zaměřit jinam. V Česku totiž chybí jednoznačný přístup, jak vůbec sluchově postižené děti vzdělávat.

Prezident Asociace organizací neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel (ASNEP) Petr Vysuček zažil problematiku vzdělávání sluchově postižených na vlastní kůži. Sám patří mezi uživatele znakového jazyka, je neslyšící. Zlepšení situace sluchově postižených dětí se věnuje celý profesní život.

Inkluze neslyšících dětí, které využívají znakový jazyk, do běžných škol podle něj není ideální, naopak může paradoxně vést až k jejich vyčlenění ze společnosti. „Domnívám se, že pro neslyšící děti, které mají znakový jazyk jako mateřský jazyk, je inkluzivní způsob vzdělávání s cílem, aby z nich vyrostly „zdraví dospělí jedinci“, kteří jsou schopni plně se začlenit do většinové společnosti a být jako slyšící, počáteční segregací,“ uvedl.

Celé znění zprávy najdete na: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/vzdelavani-sluchove-postizenych-deti-prilis-problemu-ktere-inkluze-neresi-20160225.html.

> další zprávy z médií

Související článek na portálu Šance Dětem: