Vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením (LMP) v datech: Počet dětí s LMP klesá, blížíme se celosvětovému průměru

Datum publikace: 18. 01. 2017
Periodikum:
ceskaskola.cz
Diagnostika dětí s lehkými mentálními obtížemi se u nás zlepšuje. Ukazuje to i nejnovější odborná analýza, která mluví mimo jiné o tom, že díky tomu se také snižuje jejich počet vzdělávajících se na běžných základních školách.

Počet dětí s LMP (s lehkým mentálním postižením) v ČR stále klesá – v roce 2016 se jednalo o přibližně 12 500 žáků, z čehož bylo 15 % individuálně integrováno v běžných třídách. ČR se tak postupně celkovým počtem žáků s LMP přibližuje celosvětovému průměru (1,8 % žáků s mentálním postižením v populaci). Informace nabízí Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání.

Analýza situace ve vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením z roku 2014 ukázala, že počet dětí s lehkým mentálním postižením ve věku docházky do základní školy klesl mezi lety 2009 až 2013 o jednu třetinu, z 3,11 procent na 2,08 procenta. Nejpravděpodobnějším vysvětlením tak významného snížení výskytu tohoto postižení je změna diagnostických postupů.

Celé znění článku najdete na: http://www.ceskaskola.cz/2017/01/vzdelavani-deti-s-lehkym-mentalnim.html

> další zprávy z médií