Týrané a zneužívané děti

Datum publikace: 12. 02. 2018
Periodikum:
ceskaskola.cz
Odhalených případů přibývá, chybí ale psychologové i krizová a intervenční centra. Vzdělávací film Jakub má dětem ukázat, jak se vyrovnat s domácím násilím. Film se má promítat dětem na školách. Učitelé si ho můžou zdarma stáhnout na internetu.

Snímek vznikl loni pod taktovkou režiséra Davida Vignera.  Diskusi s režisérem a odborníky v oblasti ochrany dětí přináší Český rozhlas Plus.

"Na internetu mají učitelé samozřejmě metodiku, jak s filmem pracovat. Nějaký návod, se kterým se seznámí, a je nutné nejdříve samozřejmě tu třídu, ten kolektiv připravit na to téma, potom pustit film... Důkladně připravit, ta příprava je velice důležitá. A potom samozřejmě by měla vzniknout diskuze, i proto, aby děti, které nikdy domácí násilí nezažily, zaplať pánbůh za to, tak aby dopředu byly připraveny na to, jak to nějakým způsobem vypadá, že to ve společnosti je," říká k tomu David Vigner.

"Je dobře, že vznikají podobné filmy, které upozorňují na závažnost tohoto násilí ve společnosti. Myslím si, že je strašně důležité stále o této situaci hovořit, protože stále ve společnosti přetrvávají mýty, že to je záležitost rodiny a že vlastně, ať si to rodina sama vyřeší. Ne, je to záležitost celé společnosti," myslí si zástupkyně ředitelky neziskové organizace Rosa Zdena Prokopová.

Ředitelka Dětského krizového centra Zora Dušková doplňuje, že v Česku je nedostatek krizových a intervenčních center. "Potřebovali bychom, aby krizová centra byla v podstatě ve všech větších městech tak, aby pro děti byla skutečně dostupná jako forma pomoci v případě jakéhokoliv ohrožení. Ta situace je dlouhodobě velmi nepříznivá a není vstřícná vůči dětem. Do určité míry tu dostupnost okamžité akutní pomoci mohou kompenzovat linky důvěry, ale jejich nástroje jsou samozřejmě jiné, nástroje té pomoci, když to srovnáme s ambulantní formou péče," říká Dušková.

Celý článek k dispozici na: http://www.ceskaskola.cz/2018/02/tyrane-zneuzivane-deti-odhalenych.html

další zprávy z médií