Tablet - revoluce ve speciální pedagogice

Datum publikace: 17. 05. 2013
Periodikum:
helpnet.cz
Existuje velké množství speciálních aplikací, které mají velký úspěch při vzdělávání dětí s různým mentálním postižením.

ablety si děti zamilovaly jako zábavnou učební pomůcku pro svou jednoduchost ovládání, mnohdy však slouží i jako jediný komunikační prostředek pro styk s okolím.

Když si v roce 2010 Steve Jobs sedl do křesílka a poprvé světu ukázal tablet iPad, málokdo si uvědomil, že právě sleduje velký třesk technologické revoluce, ve které se právě nacházíme. Tenkrát se mnozí tabletům vysmívali, nechápali, v čem může být doopravdy užitečný, ale dnes o tři roky později se už prodává více tabletů než klasických PC a letos jen firma Apple předpovídá dalších 100 milionů prodaných kusů.
 

Práce s tabletem má úžasné výsledky i ve speciální pedagogice. Je lehký, dá se snadno přenést a dětem velice vyhovuje jeho jednoduché, intuitivní ovládání a co je nejdůležitější, je pro ně velice zábavný. Pro děti s poruchou autistického spektra je velice výhodné, že na ně tablet stále reaguje stejně. Na internetu existuje řada aplikací (programů), na kterých se dětí učí barvy, skládat písmenka, učí se číst, kreslit a řešit jednoduché početní příklady a podobně. Největší přínos má ale pro děti, které nemohou komunikovat mluvenou řečí. Díky jednoduché aplikaci mohou sdělovat okolí své potřeby, poznávat své spolužáky a dokonce vyjadřovat emoce, což velice usnadňuje práci pro rodiče a pedagogy.

 

Celé znění článku najdete na https://www.helpnet.cz/aktualne/76483-3

 

> další zprávy z médií