Studie Děti a komerční tlak televizního vysílání

Datum publikace: 21. 06. 2013
Periodikum:
detiamedia.cz
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání si nechala zpracovat studii Děti a komerční tlak televizního vysílání, která mapuje, nakolik televizní vysílání využívá a zneužívá dětí jako potenciálních spotřebitelů.

Práce si klade za cíl seznámit čtenáře s možnými vlivy televizního vysílání na diváka, charakteristikou persvaze a jejími konkrétními znaky a psychologií reklamy s odkazem na možné negativní působení. Ústředním tématem je právě dětský divák, způsoby jeho ovlivnění a možné následky tohoto ovlivnění, uvedené na konkrétních příkladech.

Studie také analyzuje příčiny snadné ovlivnitelnosti dětského diváka, jeho atraktivitu pro producenty a zadavatele, ovšem snaží se nalézt i příklady pozitivního ovlivnění dětí médii. Zamýšlí se nad vlivem rodiny a její rolí v mediální výchově dítěte.

V neposlední řadě studie analyzuje konkrétní nástroje mediální persvaze používané v současné době na českém mediálním trhu. Jedná se o obsahy reklamních spotů, pořadů i dalších forem marketingových komunikací s důrazem na jejich persvazivní kontext a zvýšený účinek při správné integraci.

Závěr tvoří souhrn teoretických a praktických poznatků ze sledované oblasti, který má formu doporučení rodičům pro konzumaci mediálních obsahů jejich dětmi.

Zjištění a zejména doporučení a závěry této práce mohou být zajímavé i pro čtenáře webu Děti a média, jimž nabízíme stručný výběr z této práce a v závěru i její úplnou verzi.

 

Celé znění zprávy najdete na http://www.detiamedia.cz/art/1752/studie-deti-a-komercni-tlak-televizniho-vysilani.htm

 

> další zprávy z médií