Stát chce hledat a rozvíjet nadané děti, ve škole už se nemají nudit

Datum publikace: 27. 03. 2015
Periodikum:
ceskatelevize.cz
Najít a především dál inspirativně rozvíjet nadané děti už by pro učitele neměl být oříšek.

Pomůže jim nová koncepce ministerstva školství, která považuje podporu a rozvíjení nadání  za jednu ze svých hlavních priorit. Soustředí se hlavně na přírodní vědy, matematiku a techniku – tedy obory, které jsou podle ministerstva nejvíc potřebné.

Nadané děti mají v běžné třídě často problémy. V látce jsou většinou napřed před ostatními a v hodině se pak nudí. Důležitou roli v takovém případě hraje hlavně učitel. Kamila Poláková například začala počítat o rok dřív než ostatní děti. Aby se ve škole při hodině nenudila, pomáhá učitelce a dostává práci navíc. "Ostatní děti nestačí jejímu pracovnímu tempu, takže Kamilka si jde svým tempem, je daleko před dětmi," dodává učitelka Fakultní základní školy Trávníčkova v Praze Dagmar Říhová.

V ideálním případě by to mělo podobně fungovat ve všech školách. Ministerstvo proto vydalo koncepci podpory nadání, která učitelům radí, jak takové dítě ve třídě najít a jak mu pomoci v dalším rozvoji. "Pokud si pedagog nebude vědět rady, ale přesto bude chtít dítě uspokojit, naplnit jeho potřeby, tak ho pošle do organizace, která to bude umět," řekla ČT Irena Hošková z Národního institutu dětí a mládeže.

Učitelům institut nabízí školení i rady, kam dítě s konkrétním talentem poslat. "Podpora přírodovědných a technických oborů je důležitá, v tomto směru vysoké školy mají deficit studentů," uvedl předseda Mensy Tomáš Blumenstein.

 

Celé znění zprávy najdete na https://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/305950-stat-chce-hledat-a-rozvijet-nadane-deti-ve-skole-uz-se-nemaji-nudit/.

> další zprávy z médií