Školský ombudsman přijal již stovky podnětů

Datum publikace: 22. 12. 2016
Periodikum:
msmt.cz
Funkci školního ombudsmana zřídilo Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR teprve před čtvrt rokem. Obracejí se na něj nejen pedagogové a rodiče, ale také žáci.

Ombudsman Ladislav Hrzal se ve své činnosti zaměřuje ne řešení takových podnětů či sporů, které se dotýkají zejména sociálně patologických jevů a hlavně šikany, ale také vzájemných vztahů mezi učiteli, žáky a rodiči. Za krátkou dobu svého působení na inisterstvu se jednalo o stovky podnětů. Větší část z nich se týkala jednodušších případů, jako například stanovení úvazků učitelů, řešení drobných prohřešků proti školnímu řádu, vztahy mezi učiteli v pedagogickém sboru nebo mezi rodiči a učiteli. Mnoho podnětů se týkalo hodnocení didaktických testů u maturitních zkoušek. Většinu z podnětů řešil ombudsman písemnou odpovědí, pouze ve dvou případech byla nutná návštěva konkrétních škol.

Získané podněty projednává ombudsman s ministryní školy a jednotlivé rezorty ministerstva pak pracují na nápravě zjištěných problémů.

Ombudsmana lze kontaktovat na: https://www.msmt.cz/ministerstvo/skolsky-ombudsman-1

Celé znění článku najdete na: https://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/skolsky-ombudsman-prijal-jiz-stovky-podnetu?highlightWords=ombudsman