Školní psycholožka Adéla Sedláčková: Denní řád mohou rodiče dětem i nakreslit

Datum publikace: 10. 09. 2013
Periodikum:
zlinsky.denik.cz
Šikana, dyslexie nebo autismus. Ať už vás tyto pojmy děsí jakkoliv, pro školního psychologa jsou běžnou náplní práce.

A jeho přítomnost na základních školách může být pro školáky i jejich rodiče přínosem.

Školní psycholožka Adéla Sedláčková se různými preventivními programy, individuálními konzultacemi i skupinovou prací se žáky snaží zajistit co nejhladší průchod dětí školní docházkou. O zvládnutí prvních školních dnů i o problematice šikany se rozhovořila psycholožka, která v malenovické základní škole působí již třetím rokem.

Přihodila se letos v první školní den nějaká událost, která potřebovala váš zásah?

Jeden prvňáček odmítal jít do třídy, sedl si před ní na zem a plakal. Předtím podle slov naší výchovné poradkyně omylem vešel na dívčí toalety místo na chlapecké. Pokoušely jsme se s paní učitelkami ho klidným slovem dostat do třídy na slavnostní přivítání prvňáčků, ale s žáčkem nešlo hnout, pomohla až maminka, která ho v náruči nakonec do třídy dostala.

Jak mají rodiče pomoci dítěti zvládnout první týdny školy?

Pro malé prvňáčky je přechod z mateřské školy do školního prostředí mnohdy složitý, jelikož dítě se dostává do nové role role školáka a jsou na něj kladeny zcela nové požadavky, které vyžadují připravenost dítěte na školní zátěž. Jsou děti, které se do školy těší, ale také jsou děti úzkostnější, které přechod z mateřské školky do školy prožívají stresově. Je zapotřebí děti na tento přechod připravit, mluvit s nimi o tom a být trpělivý. Adaptace dětí na tak velkou změnu je různá.

Celé znění rozhovoru najdete na: https://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/skolni-psycholozka-adela-sedlackova-denni-rad-mohou-rodice-detem-i-nakreslit-201.html.

> další zprávy z médií