S tablety umí, ale mluvit ne. Dětí s poruchami řeči neustále přibývá

Datum publikace: 18. 07. 2013
Periodikum:
idnes.cz
Stát nechá vyškolit pedagogy v mateřských školách, aby pomáhali dětem s rozvojem mluvení.

Čím dál víc jich totiž kvůli poruchám řeči nastupuje do první třídy o rok později nebo jim potíže ztěžují učení. Zapojit by se měli také rodiče.

Čtyřleté dítě si umí stáhnout aplikaci do tabletu, ale když promluví, není mu rozumět. Životní styl doby, kdy je pro značnou část společnosti přirozenější komunikovat prostřednictvím Facebooku či SMS, se odráží i ve vývoji potomků.

"Rodiče dítě posadí k televizi, a i když mu pustí sebelepší interaktivní program, tak to nikdy nebude stejné, jako když sami vezmou do ruky hračku a začnou s dítětem komunikovat," potvrzuje civilizační problém Petra Mikešová, vedoucí Speciálně pedagogického centra při Mateřské škole Aloyse Klara. A souhlasí s ní řada pracovníků ve školství.

Za poslední desetiletí stoupl počet dětí s vadami řeči a s narušenou komunikační schopností téměř o polovinu, a to zejména těch předškolních a na prvním stupni základních škol, uvádějí statistiky Ústavu pro informace ve vzdělávání.

 

Celé znění zprávy najdete na http://zpravy.idnes.cz/deti-brzdi-problemy-s-mluvenim-logopedie-fpo-/domaci.aspx?c=A130717_221920_domaci_brd

 

> další zprávy z médií