S kojenci je dobré cvičit už od prvních týdnů: 10 odborných rad, jak na to

Datum publikace: 28. 10. 2021
Periodikum
zena-in.cz
S kojenci je dobré cvičit v domácím prostředí již od prvních týdnů. Zařazení do kolektivního cvičení je pak podle odborníků vhodné od chvíle, kdy dítě začíná lézt – tedy asi od půl roku věku. A jaké „cviky“ by děti měly trénovat a na co si dát pozor?

1. Vhodná cvičební podložka je základ

S miminky můžeme začít cvičit už na přebalovacím pultu, například přetáčení, zvedání do sedu, leh na bříšku atp. Pozvolna usilujeme o podporu a rozvíjení pohybů, které odpovídají jejich psychomotorickému vývoji – otáčení, plazení, lezení, sed a začátky chůze. Ať již s dětmi cvičíme na koberci nebo na dřevěné podlaze, vždy je nutná vhodná podložka, která má neklouzavý povrch a je trochu měkčí – můžeme využít třeba podložku na jógu. Deky ale nedoporučuji, protože se krčí a při cvičení spíš překážejí.
 
2. Pásení koníčků posiluje záda a šíji

„Základní „cvik“, při kterém miminka zpevňují zádové a šíjové svaly, je leh na bříšku. I přes to, že u dětí bývá tato poloha méně oblíbená, je dobré s ní začít již v prvních týdnech po narození a miminko na leh na bříšku postupně zvykat. Motivovat ho můžeme chrastítky nebo jinými hračkami, které může pozorovat,“ vysvětluje Kristýna Přibylová  z profesionálních dětských tělocvičen Monkey´s Gym s tím, že v prvních třech měsících stačí položit dítě na bříško vždy na 1-3 minuty, a to opakovaně víckrát za den. 
 
3. Nic neuspěchat a nepřeskočit

Celý článek najdete zde: https://zena-in.cz/clanek/s-kojenci-je-dobre-cvicit-uz-od-prvnich-tydnu-10-odbornych-rad-jak-na-to

Související články:
kojenec