S chytrým mobilem jde učit zábavnou formou

Datum publikace: 06. 12. 2016
Periodikum:
iHNed.cz
Závislost dětí na moderních technologiích je jedna stránka problému. Tím druhým je, že počítače a telefony jsou všude kolem nás a děti by s nimi měly umět pracovat a poznat jejich užitečnost i to, kdy je nepotřebují. Pracovat s nimi by se měly učit už na základních školách.

Podle dat Českého statistického úřadu nyní pracuje v zaměstnání s počítačem 48 % Čechů, v roce 2020 to už podle odborníků má být 74 %. „Představa, že změníme něco na vysokých školách a dětmi na základním stupni se nebudeme zabývat, je nesmysl. To prostě nemůže fungovat,“ říká Ondřej Neumajer, konzultant vzdělávání, který se dlouhodobě zabývá využíváním digitálních technologií ve vzdělávání a vzdělávacími inovacemi. Neumajer tvrdí, že je třeba, aby se děti naučily nejen zanést informace do své paměti, ale aby se s nimi naučily dobře zacházet. To se týká i informací, které jsou umístěné na internetu.

„Aby uměly nakládat s digitálními nástroji a především aby dokázaly kriticky myslet, to je zásadní téma. Někdy totiž není vůbec jednoduché rozlišit na internetu realitu od její interpretace a zjistit, jestli je zdroj vůbec relevantní. To je velmi složité i pro dospělé, natož pro děti,“ upozorňuje Neumajer. „Víme, že dnes jsou děti tři až čtyři hodiny denně on-line. My tedy nemůžeme mít ze škol netechnologická ghetta. Víme například, že děti aktivně ve škole pracují s počítačem jen jednu hodinu týdně. Myšleno v rámci výuky, pod dozorem učitele. To je málo a mělo by se to změnit,“ říká a hned dává příklad: V hodině fyziky nebo zeměpisu se děti učí o zvuku a jeho měření. Místo toho, aby se jen naučily, co je decibel, vezmou do ruky chytré telefony, kde mají aplikace na měření intenzity zvuku. Přímo na displeji vidí, kolik decibelů je v dané oblasti.

Celé znění článku najdete na: https://archiv.ihned.cz/c1-65545620-s-chytrym-mobilem-jde-ucit-zabavnou-formou

 

.