Ředitelé škol musí počítat romské žáky. Je to nedůstojné, protestují

Datum publikace: 26. 10. 2016
Periodikum:
iHNed.cz
O tom, kdo je Rom a kdo ne, rozhodují ředitelé škol podle toho, co si myslí většina. Nelíbí se jim to a ohrazují se proti tomu, že nově musí vykazovat počty romských žáků přímo ministerstvu školství. Podle tiskové mluvčí ministerstva školství Jarmily Balážové je to mimo jiné proto, aby ministerstvo mělo přehled, zda nevznikají segregované třídy.

Výsledky šetření zjišťují i to, kolik z romských dětí se stále vzdělává jako žáci s mentálním postižením. Výsledky budou zveřejněny v prosinci. Informuje o tom portál iHNeD.cz.

Když letos v září ředitelé škol vyplňovali každoroční formuláře o počtu žáků, nečekaně se v nich objevila nová tabulka, kam museli zadat, kolik se u nich vzdělává Romů. "Nikdy předtím jsme to tam nevyplňovali, nebyli jsme na to připraveni," uvádí zástupce ředitele Základní školy Šumperk Pavel Křivohlávek. 

Třicet procent

V Česku se loni vzdělávalo podle přílohy pro lehce mentálně postižené děti 14 810 žáků. Třicet procent z nich byli Romové. 

Dříve zjišťovala informace o počtu romských žáků ve školách Česká školní inspekce dotazníky. Od nového školního roku je ředitelé škol musí posílat přímo ministerstvu školství. Výsledky budou v prosinci a mají být poprvé srovnatelné. Šetření probíhá od roku 2013, ale až loni a letos se ho zúčastnily všechny základní školy.

"Zjišťujeme tak, kolik romských žáků se ještě stále vzdělává podle programů pro lehce mentálně postižené děti či zda nevznikají segregované třídy," uvádí tisková mluvčí ministerstva školství Jarmila Balážová.

Celé znění článku najdete na: https://archiv.ihned.cz/c1-65491460-reditele-skol-musi-pocitat-romske-zaky-je-to-nedustojne-protestuji

další zprávy z médií