Přispívá reklama na pamlsky k nezdravému životnímu stylu dětí?

Datum publikace: 12. 06. 2012
Periodikum:
detiamedia.cz
Téma dětské obezity a s ní souvisejících zdravotních komplikací patří v současné době k těm nejpalčivějším a nejvíce diskutovaným problémům.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání si proto pro rok 2012 stanovila za cíl ochranu dětských diváků před reklamou propagující různé pamlsky a potraviny, které jsou sice chuťově lákavé, avšak svým složením nezdravé a pro dětský jídelníček při častější konzumaci zcela nevhodné.

K aktivitě v tomto směru vyzývá i Směrnice EU o audiovizuálních mediálních službách, když vybízí provozovatele vysílání k tomu, aby vytvořili kodexy chování v případě nevhodných sdělení, vysílanýchv blízkosti pořadů pro děti či přímo v těchto pořadech. Jedná se o sdělení, týkající se potravina nápojů obsahujících tuky, transmastné kyseliny, sůl/sodík a cukry, jejichž nadměrný příjem v celkové stravě se nedoporučuje.

Sladké a slané produkty – mj. sladké nápoje, produkty řetězců rychlého občerstvení či sladkosti – jsou totiž velmi často v reklamách prezentovány jako zdravé, a to pro údajný vysoký obsah mléka či vitamínů. Děti přitom nedokáží rozpoznat nadsázku v nich obsaženou a důvěřivě chápou reklamní tvrzení jako nezpochybnitelnou pravdu.

 

Celé znění článku najdete na http://www.detiamedia.cz/art/1392/prispiva-reklama-na-pamlsky-k-nezdravemu-zivotnimu-stylu-deti.htm

 

> další zprávy z médií