Praktické rady, jak řešit potíže se sociální kartou a výplatou dávek

Datum publikace: 08. 10. 2012
Periodikum:
idnes.cz
Složenky končí, sociální dávky budou vypláceny již jen na sKartu.

I když ji třeba zatím nemáte, je dobré vědět, co dělat, když zapomenete PIN, sKartu ztratíte či pošlete peníze na nesprávný účet. Čtěte praktické rady, co v takových případech dělat.

Jedno je jisté, když už budete sKartu mít, případné potíže s ní neznamenají, že byste přišli o sociální dávky, které dostáváte na účet s ní svázaný. Pouze se může prodloužit doba, než se k penězům dostanete. Přinášíme rady, které vám pomohou vyřešit možné problematické situace.

Co dělat, když kartu ztratím nebo mi ji ukradnou?
V obou případech ji musíte co nejrychleji zablokovat v kontaktním centru na telefonu 800 752 782, volání na něj je zdarma a linka funguje nepřetržitě. Je to důležité, aby kartu někdo neoprávněně nepoužil, i když by to nemělo být tak snadné díky tomu, že ji chrání PIN. Zablokovat kartu můžete také na kterékoli pobočce České spořitelny. Se žádostí o novou kartu se obraťte na váš úřad práce, který vám ji vystaví znovu. Vyzvednout si ji můžete osobně nebo někomu dát ověřenou plnou moc. Náhradní kartu však nedostanete na počkání a její vydání bude stát 240 korun.

 

Celé znění článku najdete na http://finance.idnes.cz/socialni-davky-a-skarta-0vz-/viteze.aspx?c=A120918_1830259_viteze_zuk

 

> další zprávy z médií