Penězům rozumí už 26 tisíc dětí

Datum publikace: 30. 11. 2016
Periodikum:
iprosperita.cz
MONETA Money Bank a AISIS provedly v říjnu letošního roku průzkum mezi téměř 300 učiteli a 600 rodiči, kteří mají zkušenost s programem Rozumíme penězům. Jaký je nyní stav? Jaké mají děti znalosti?

O průzkumu informuje portál iprosperita.cz.

Již 10 let se děti v České republice učí finanční gramotnosti v rámci vzdělávacího programu Rozumíme penězům, který realizuje občanské sdružení AISIS ve spolupráci s MONETA Money Bank jako finančním partnerem.

Program vznikl jako reakce na chybějící výuku finanční gramotnosti na základních školách. Odborné semináře a studijní materiály pro učitele, podpora vzniku učebnic pro žáky 1. a 2. stupně základních škol, zapojení dětí z mateřských škol a další aktivity programu zvýšily úroveň i prestiž finančního vzdělávání natolik, že je dnes považuje za užitečné a důležité naprostá většina učitelů i rodičů. 

Děti se učí na praktických příkladech

MONETA Money Bank a AISIS provedly v říjnu letošního roku průzkum mezi téměř 300 učiteli a 600 rodiči, kteří mají zkušenost s programem Rozumíme penězům. "Ukazuje se, že o důležitosti finančního vzdělávání dětí je přesvědčeno více než 95 % rodičů a téměř 100 % učitelů. Zároveň si většina myslí, že výuka v rámci programu Rozumíme penězům je pro děti přitažlivá a zajímavá," komentuje výsledky průzkumu Stanislava Křížová, manažerka programu Rozumíme penězům v AISIS. 

"Žáci se učí finanční gramotnosti na praktických případech z každodenního života. Vždy pracují s modelovými příklady, nikdy například s opravdovými rozpočty jejich rodiny. Díky tomu pochopí reálné životní situace a mohou se na ně připravit v bezpečí školy, aniž by bylo narušeno soukromí jejich rodiny," vysvětluje Anna Valešová z Mateřské a základní školy Hrádek u Rokycan. 

Finanční vzdělávání oceňují i učitelé 

Díky kvalitě a komplexnosti programu Rozumíme penězům více než 98 % učitelů ve výše zmíněném průzkumu odpovědělo, že považuje program za dostačující nástroj finančního vzdělávání žáků základních škol. "Téměř 60 % pedagogů uvedlo, že díky výuce finanční gramotnosti se změnil i jejich osobní přístup ke správě osobních financí. Nejčastěji zmiňovali, že jsou mnohem pozornější při čtení smluv, dovedou porovnávat nabídky finančních produktů, lépe a efektivněji je využívají," komentuje výsledky průzkumu Zuzana Pokorná, specialistka společenské odpovědnosti MONETA Money Bank.

Celé znění článku najdete na: https://www.iprosperita.cz/finance/7662-penezum-rozumi-uz-26-tisic-deti.

> další zprávy z médií

Související článek na portálu Šance Dětem

Pětitisícové bankovky