Ohrožené děti navštěvující školky jsou ve škole úspěšnější

Datum publikace: 06. 11. 2015
Periodikum:
tyden.cz
Děti ze sociálně vyloučených oblastí jsou bez patřičné podpory v předškolním věku více než jejich vrstevníci ohroženi selháním ve škole.

Uvádí to studie zaměřená na začleňování romských dětí předškolního věku, kterou představila Nadace Open Society Fund Praha. Ve vzdělávání jsou podle ní mnohem úspěšnější děti, které navštěvovaly běžnou mateřskou školu.

Zpracováním studie byl pověřen Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Studie vychází z dostupných dat a analýz. Zjistilo se podle ní, že pozitivní účinek mateřských škol je výraznější než vliv přípravných tříd. Ty byly až do letošního září vyhrazeny jen pro děti se sociálním znevýhodněním.

Děti ze sociálně vyloučených oblastí, kde žijí zejména Romové, podle autorů často jako malí nepoznají jiné prostředí. "Bez potřebné podpory takové děti začínají školní docházku s jinými znalostmi, dovednostmi a zkušenostmi než jejich vrstevníci z většinové společnosti. Rozdíly jsou patrné téměř ve všech oblastech," uvedli.

 

Celé znění zprávy najdete na: https://www.tyden.cz/rubriky/zdravi/deti/ohrozene-deti-navstevujici-skolky-jsou-ve-skole-uspesnejsi_361401.html.

> další zprávy z médií

Související článek na portálu Šance Dětem: