Novela školského zákona může poškodit potřeby žáků

Datum publikace: 17. 09. 2014
Periodikum:
prvnizpravy.cz
Ustanovení o posuzování mentálního postižení umožňuje dvojí interpretaci. S ohledem na dosavadní praxi hrozí, že rozhodování nebude zohledňovat potřeby žáků.

Prvnizpravy.cz na toto eventuální nebezpečí upozornilo občanské sdružení EDUin ve svém komentáři. "Mezi novelizovaná ustanovení školského zákona patří i to, podle nějž má být posuzováno mentální postižení dítěte.

Jeho vágní formulace umožňuje přizpůsobit výklad názoru posuzovatele a nelze se o něj opřít v případě zpochybnění posudku.  Organizace zabývající se inkluzivním vzděláváním a vzděláváním žáků se speciálními potřebami požadují úpravu ustanovení," konstatovala mluvčí sdružení a koordinátorka programu EDUinfo Kateřina Lánská.
 
V této souvislosti upozornila, že novela školského zákona, kterou nedávno schválila vláda a jež putuje do sněmovny k projednání, je terčem kritiky odborných kruhů zabývajících se vzděláváním dětí se speciálními potřebami.

 

Celé znění článku již bohužel není dostupné.

> další zprávy z médií

 

Související článek na portálu Šance Dětem: