Nenechte děti pohltit reklamou!

Datum publikace: 18. 12. 2012
Periodikum:
mojebetynka.cz
Ať se vám to líbí, nebo ne, děti se v posledních letech stávají stále zajímavější skupinou, na kterou výrobci cílí propagaci svých produktů, což platí o předvánoční době dvojnásob.

Tomu, aby vaše dítě reklamy vidělo a vnímalo, nezabráníte. Můžete však zmírnit jejich vliv. Jak je to možné?

„Rodiče by měly vést dítě k tomu, aby uvažovalo nad tím, co si přeje, místo toho, aby okamžitě žádalo, co vidí,“ říká psycholožka Julie Rákosová. Není to jednoduchý úkol. Vyžaduje z vaší strany tvořivé myšlení a především dostatek trpělivosti. S vyšším věkem dítěte je samozřejmě návyk, že něco „teď hned potřebuje“, snazší odstranit.

Předškoláci
U dítěte v předškolním věku je potřeba hodně fantazie. Učte ho zamýšlet se nad tím, co vidí. Lze toho dosáhnout například tak, že při sledování reklamy nebo nakupování budete klást otázky, kriticky komentovat a probouzet v dítěti tvořivost: „Co bys řekl (řekla) tomu, kdybychom si něco podobného vyrobili sami? To vypadá, jako že se to pokazí. Nemusíme kupovat takové cukroví, vsadím se, že si doma upečeme lepší.“

 

Celé znění článku najdete na https://www.mojebetynka.cz/dite-je-na-svete/pece-o-dite-a-jeho-vychova/nenechte-deti-pohltit-reklamou

 

> další zprávy z médií