Nedejte na první dojem, vzkazuje třetí vlna kampaně chodicilide.cz

Datum publikace: 31. 12. 2013
Periodikum:
cianews.cz
Jejím cílem je měnit postoj veřejnosti k lidem se zdravotním postižením.

Na rozdíl od předcházejících vln, které pracovaly s metaforou létání jako normální lidskou vlastností a chozením jako druhem postižení, se hlavními postavami letošních spotů stali skuteční lidé. „Kampaň se vrací na zem, mezi naše sousedy, kolegy a kamarády, kteří sice mají nějaké ty zvláštnosti, ale přesto pracují, sportují, věnují se umění, milují, vychovávají děti," říká Slávka Hocká z Nadace Sirius. „Tentokrát nebudeme mluvit my, ani najatí herci nebo romantická metafora. Dáme prostor samotným lidem s postižením," dodává.

Nevidomý horolezec, který dokázal pokořit řadu vrcholů. Vozíčkář, který hraje v představení plném akrobatických prvků. Neslyšící, který pracuje v každodenním kontaktu s lidmi... to jsou pouze tři příklady lidí z reálného světa, kteří i přes své znevýhodnění dělají to, co chtějí.

Rozsáhlá sociální kampaň, která má podporu jak odborníků, tak i lidí se zdravotním postižením, odkazuje opět na webové stránky www.chodicilide.cz, kde zájemci najdou podrobné informace o komunikaci i řadu názorných videí.

Kampaň chodicilide.cz začala v roce 2010 jako reakce na rozsáhlý průzkum situace rodin dětí se zdravotním postižením. Mezi nevýznamnějšími problémy tehdy děti i jejich rodiče a pečovatelé uváděli postoj veřejnosti vůči lidem s postižením.

 Celé znění článku již bohužel není dostupné.

 > další zprávy z médií