- Domů
- O čem se mluví
- Nechtějí chodit do školy, jsou agresivní. Lockdown zhoršil chování dětí
Nechtějí chodit do školy, jsou agresivní. Lockdown zhoršil chování dětí
Datum publikace: 24. 11. 2021
Periodikum:
impuls.cz
Přibývá rodin, které přestávají zvládat problémy dětí. Situaci zhoršil výpadek školní docházky. Odborníci ze Zlínského kraje, kteří se problematickému chování dětí věnují, upozorňují, že školáci si zvykli na život bez povinností. Zařízení specializující se na děti s poruchami chování navíc nemají dostatečnou kapacitu.
Potíže začaly, když chlapec, říkejme mu Pavel, nastoupil do školy. Do té doby ho nenapadlo skočit do silnice, když právě jede auto. Nebo opalovat hořící sirkou okraje záclony. Ani balancovat na zábradlí balkonu ve druhém patře. Jenomže potom už ho podobné věci napadaly stále častěji a problémy s chováním rostly zároveň s ním.
„Dlouho nám nedocházelo, že to není ojedinělý úlet, ale že se chová nebezpečně skoro pořád,“ vypráví Pavlova maminka.
Příběh jejího syna pokračoval zhoršujícím se prospěchem ve škole, rvačkami a záškoláctvím. Ilustruje situaci, s níž se dnes potýká stále více rodin. Nárůst potíží pozorovali odborníci několik posledních let. Situaci pak zásadně zhoršila letošní omezení spojená s koronavirovou pandemií.
Celý článek najdete zde: https://www.impuls.cz/regiony/zlinsky-kraj/kraj-deti-skola-problemy-lockdown-zhorsil-chovani-povinnost.A211123_091205_imp-zlinsky_kov