Myšlení dnešní děti bolí a rodiče jsou až agresivní

Datum publikace: 26. 06. 2014
Periodikum:
idnes.cz
Učitelé se potýkají s přebujelou administrativou, stále drzejšími žáky a jejich rodiči, kteří nejdou pro stížnost daleko.

O své pocity a zkušenosti se s MF DNES podělili kantoři s dlouhou praxí, kteří začali učit ještě za minulého režimu.

Být učitelem je dnes skoro za trest. To pokud člověk není nadšencem, kterého smysluplná práce s dětmi povznáší. Koncem roku však docházejí síly i zapáleným jedincům. Kromě výuky totiž dělají ještě třídní, výchovné poradce, metodiky prevence, vedou kroužky...

S dětmi je horší pořízení

Zeptali jsme se náhodně oslovených učitelů druhého stupně s více než dvacetiletou praxí, kteří mohou srovnávat, aby odpověděli, jaké jsou dnešní děti, v jakém předmětu vynikají a co jim naopak nejde. Všech šest pedagogů se vesměs shodlo, že děti myšlení „bolí“ a hledají cestu nejmenšího odporu.

„Žáci jsou dobří v cizích jazycích, protože mají motivaci je umět. S matematikou je to horší, což souvisí s neochotou myslet, vynaložit úsilí. Pohodlnější je pro ně kopírovat materiály z internetu,“ popisuje například Jan Režný, ředitel základní školy ve Zlivi na Českobudějovicku, který matematiku učí.

V současné záplavě informací je mnohem těžší žáky zaujmout a vymyslet hodinu tak, aby se soustředili. S dnešními dětmi je horší pořízení, než bývalo. „Děcka si víc dovolí i proto, že za nimi stojí rodiče,“ připomíná tělocvikář Michal Vrobel z Uherského Hradiště.

 

Celé znění článku najdete na http://zpravy.idnes.cz/ucitele-vypovidaji-o-dnesnim-skolstvi-dy1-/domaci.aspx?c=A140625_212819_domaci_maq#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6.

 

> další zprávy z médií