Moderní metody učení pro děti s lehkou mozkovou dysfunkcí pomohou vyřešit problémy pětiny žáčků

Datum publikace: 25. 09. 2013
Periodikum:
superrodina.cz
Specifické poruchy učení zpravidla odhalí až nástup do školy.

Počet žáků, kteří se potýkají s problémy při čtení a psaní, odhadují učitelé až na 20 procent. Ačkoli dyslexie a dysgrafie nijak nesouvisejí s inteligencí, hned v první třídě dítěti působí zásadní problémy s výukou i vlastní psychikou. Včasná diagnostika odborníků z pedagogicko-psychologické poradny a správný přístup rodičů k domácímu učení ušetří takovým dětem hromadu trápení a pocitů méněcennosti.

Chlapci jsou na tom podstatně hůř, poruchy učení je postihují až desetkrát častěji než děvčata. Podle údajů ministerstva školství trápí specifické poruchy učení pět procent dětí, avšak podle zkušeností pedagogů má v různé míře potíže každý pátý žák. Děti s dyslexií a dysgrafií si pletou tvarově podobná písmena, nerozumějí obsahu textu, čtou zbrkle a slova si domýšlejí nebo naopak neúměrně dlouho zůstávají u hláskování a slabikování. Při psaní vynechávají písmena a zapomínají na diakritiku. Obě poruchy jsou často vzájemně propojené a souvisejí také s nízkou soustředěností dítěte.

 

Celé znění článku najdete na http://www.superrodina.cz/2013/09/24/moderni-metody-uceni-pro-deti-s-lehkou-mozkovou-dysfunkci-pomohou-vyresit-problemy-petiny-zacku/

 

> další zprávy z médií